Speelotheek in Strunga

Vanaf mei dit jaar hebben we een Speel ‘O theek kunnen opzetten in Strunga met hulp van financiering door Kaufland Romania en aangevuld met eigen sponsorgeld. Er konden nieuwe spellen gekocht worden en ook activiteiten georganiseerd worden in ons eigen centra te Tg. Frumos en Strunga, alsook in drie speciale scholen uit de regio. Zo hebben onderwijsgevenden en ouders gezien hoe je via spel veel kunt leren qua sociaal gedrag, en kennis kunt uitbreiden (bv. dieren, groenten en fruit, letters, cijfers). Ook zijn er twee workshops geweest waarin personeel vanuit het speciale onderwijs aangepast lesmateriaal heeft kunnen maken van goedkoop materiaal, volgens de principes van TEACCH.  Heerlijk zoals we met de kinderen hebben gespeeld en daarbij vanalles hebben ontdekt.
Gelukkig kunnen we er volgend jaar mee verder gaan, en we hopen via transporten vanuit Nederland dan ook weer nieuw speelgoed te krijgen!

Ludoteca