10 jaar dagcentrum Ancora in Iasi: toe aan een restyling!

2003 – 2013

Al 10 jaar verankerd in de Roemeense samenleving. Op naar de 20! Helpt u mee?

In 2003 zijn we voorzichtig begonnen om drie kinderen met een beperking een therapieprogramma te geven. Nu, 10 jaar later, kunnen we zeggen dat meer dan 100 kinderen met verschillende beperkingen, vooral met autisme spectrum stoornissen, maar ook met cerebrale parese, in ons centrum Ancora te Iași geholpen zijn door een professioneel team, waarin we constant geïnvesteerd hebben. Vele van deze kinderen zijn doorgestroomd naar het onderwijs. Bovendien ondersteunen we ouders/verzorgers in de opvoeding. Ook hebben we verschillende instellingen zoals scholen, ouderverenigingen, dagcentra en tehuizen, kunnen helpen door kennis uit te wisselen. Dat gebeurt door boekvertalingen, werkbezoeken en workshops.

Ons team,  de dag beginnen in groep met beurtwisseling,  individuele les,  fysiotherapie

Voor het komende schooljaar zullen we onze diensten weer uitbreiden door de pasgekochte, officieel erkende psychologietesten in te zetten. Ook willen we de gezinsbegeleiding intensiviseren. Daarnaast zullen we de (nieuwe) kinderen voorbereiden op school. Voor tieners en jeugd met een beperking ontwikkelen we in Strunga arbeidsactiviteiten, o.a. huishoudelijke. We geven kinderen met ASS ook therapie gericht op sensorische integratie. Ook gaan we onze fysiotherapie voor jonge kinderen met cerebrale parese (0-4 jaar) uitbreiden, zodat ze zo jong mogelijk gestimuleerd worden in hun ontwikkeling.

Om dit alles te kunnen doen, is een grondige reorganisatie nodig in het dagcentrum te Iași. Dat zal ervoor zorgen dat al deze activiteiten er kunnen plaatsvinden of voorbereid kunnen worden. Het gaat om reparaties, opnieuw verven, daarna inrichten en enkele nieuwe kasten op maat laten maken. Tevens zouden we graag het appartement isoleren, zodat de stookkosten niet zo erg oplopen. Door ons te sponsoren kunt u letterlijk en figuurlijk kleur en warmte brengen in het leven van deze kinderen!

Onze vraag is dan ook of u deze zomer een extra gift kunt geven, elke bijdrage zal ons helpen om dit te verwezenlijken voor het nieuwe schooljaar half september begint. Hopelijk kunnen we ons zo steeds verder ontwikkelen in de profesionele hulpverlening!

Uw gift kan  gestort     worden op   rekening    1556.97.129 van RABObank Gouwestreek   t.n.v. Steunstichting Ancora Salvării te Gouda

o.v.v. CADEAU

Namens kinderen, ouders en het team:

HEEL VEEL DANK!

Inge José Smelik
U kunt ons volgen op:

1. twitter: @stichtingancora,

2. linkedIN: Inge Jose Smelik  en

3. Facebook: foundation Ancora (Inge Jose Smelik)

Geplaatst op: