Gelukt! Twee financieringen binnen voor bijzondere projecten

Het eerste project is in Roemenie, Strunga – gefinanceerd door Vodafone Roemenië:
In de jaren dat we nu in Strunga werken zien we dat moeders van kinderen met beperking erg onder stress zitten en niet toekomen aan zichzelf. Ook de relatie met hun dochters, zussen van de kinderen die op therapie komen, staat onder spanning. (Toevalligerwijs zijn er vooral zussen). Daarom willen we maandelijks creatieve ontmoetingen organiseren waarin ze technieken leren die ze later ook kunnen voortzetten. Dit vinden ze erg leuk hebben we ervaren afgelopen zomer, zie ook de foto hieronder. Aan het eind van de 7 maanden zullen we organiseren dat ze hun producten kunnen verkopen, zodat ze ook wat inkomsten kunnen krijgen. Partner in dit project is o.a. het gemeentehuis te Strunga, het fijne is dat het gemeentehuis aan de grote weg ligt en ze ons daar een plekje voor een kraampje willen geven.
hancrafts with mothers and sisters of beneficiaries
Het tweede is in Moldavië, Balti – gefinanceerd door de Nederlandse Ambassade teRoemenië en Moldavië.
Vorig jaar hebben we ook al een project samen gehad met de Nederlandse Ambassade te Boekarest, met name in Chisinau, hoofdstad van Moldavië. Het ging om een cursus over autisme voor onderwijsgevenden en therapeuten, (juridsche) counseling voor ouders, activiteiten met de kinderen op de werelddagen rondom beperkingen. Enkele indrukken kunt u in de foto onder zien.
Dit alles kunnen we nu gaan organiseren in Noord Moldavië (Balti). Fijn, want we hebben er al veel contacten!

Project in Moldova